

Herrehåndbold VM

Løbetid
26.12.18 – 23.01.19
Målgruppe
Alle 40-60 årige, men specielt kvinder 40+ og familier tiltrækkes af herrehåndbold. De drages af fællesskabsfølelsen, stemningen under kampene og oplevelsen af, at det er en sportsgren, som vi kan være stolte af i Danmark. Håndbold er derudover “jydernes” sportsgren.
Team
Brandansvarlige: Camilla Vestergård og Astrid Bernitt Wolf
So me ansvarlig: Marie Evers
So me assistent og so me instruktør: Mark Pallisgaard
Radioproducer: Peter Henningsen
Bannerdesigner: Rolf Gammelgaard
Bidragsyder under konceptudvikling: Emil Germod
TV producer: Thomas Bøgelund
Produktionsleder TV: Sara Grandjean
Foto og klip so me: Simon Roldsgård
Produktionsleder på so me sketch: Kasper Graversen
Kunder: Jes Høien og Morten Hauge Clausen fra Sporten
Kreativ leder: Sophie Alexandrine Lindegaard
Håndbold-VM for herrer skulle afholdes på hjemmebane i Herning, og Danmark stod over for muligheden for omsider at blive verdensmestre.
Kampagnekoncept
Kampagneflow
Radiospot
For at skabe en rød tråd med tv-spottet fik Peter Henningsen den idé at få drengen fra spottet, Magnus, ind til DR Byen og læse et post-jul-brev til julemanden op. Her revser han julemanden for ikke at have givet ham, hvad han ønskede sig til jul, men love ham tilgivelse imod, at julemanden sørger for, at Danmark vinder VM. En fin måde at lægge sig op ad højtiden, vi lancerede i og omkring, og en smart måde at skabe sammenhæng til tv-traileren.
So Me
Ledt an af Håndbold-aficionada Marie Evers fik vi lavet rigtig meget godt indhold, som især var drevet af hurtige reaktioner, posts LIGE efter kampenes slutning og stor kreativitet. Herunder er udvalgte elementer og udvalgte performancetal.








Tv-spot

40 sekunder
Tre artikler
To interviews på journalisternes egne initiativer ledte til hele tre omtaler – og Morten Olsen himself svarede også på en story om ham.
Flere DR-værter delte også spottet og i det hele taget var engagementet usædvanligt og overvældende stort.