Akavet II Kampagne

Team
Redaktør: Andreas Bo Jensen
Brandredaktør: Kitt Hofbæk
SoMe redaktør: Melissa Vardy, Mark Pallisgaard Hansen og Christian Ploug
YouTube projektleder: Thomas Fuglsang-Madsen
Originalt content: Kristian Selch og Cecilie Blenker
Seriebillede/Banner: Simon Zarlang (SplayOne), Leise Fonager Godt og Carina Randeris Nielsen
Akavet S2
Kampagne fra 28. August til 5. November.
Til forskel for lanceringen til sæson 1, var castet nu meget elsket og kendt, og det var derfor ikke nødvendigt at skabe opmærksomhed med et fascinationskoncept eller inddrage andre kendte. Vi lod derfor skuepillerne selv, være med til at skabe kendskabet til en sæson 2.
Kampagnen indeholdte 11 stykker indhold (OC) med de medvirkende, der skulle skabe opmærksomhed og løbende igennem perioden, minde børnene om de nye afsnit hver fredag på tværs af platforme.
På Ultras Instagram fik vi blandt andet snakket venskaber, næste skridt, break-ups og akavede situationer med de unge.
Hvert stykke indhold, havde krog i tematikker fra serien eller de akavede teenager-situationer, som serien er blevet så populær på.
Akavets seertal levede op til forventninger: Flot start på 175.000 og til et flot gennemsnit på 118.000
So Me
Alt Original Content udkom på Instagram og Youtube
Samlede antal kliks fra Youtube til DRTV: 138.254
Antal kliks fra Instagram til DRTV kan ikke registreres.










Tv-spot