Akavet

Løbetid
Lancering/Vedligeholdelse: 27.01.2020 – 01.05.2020
Målgruppe
Ultras første fiktionserie til den ældre del af målgruppen – de 12-14 årige.
Team
Kreativ leder: Kristian Selch
Brandredaktør: Kitt Hofbæk
Designkoncept: Casper Mandrup
SoMe projektleder: Melissa Vardy
YouTube projektleder: Thomas Fuglsang-Madsen
YouTube-cover: Carina Randeris Nielsen
SoMe unikt indhold: Vibeke Kjær Lund & Kristian Selch
Seriebillede: Leise Fonager Godt
Akavet handler om at blive teenager og hvordan kroppen, i denne periode er i konstant fysisk og mental forandring. Denne forandring får de fleste børn til at føle sig usikre, konstant utilstrækkelige, forkerte, og meget alene om det de går igennem, fra første kys, første forelskelse, første fest, første kønsbehåring og første boner i fuld offentlighed.
Med serien vil Ultra vise målgruppen, at det er fuldstændigt umuligt at gå igennem puberteten uden at fejle, opføre sig pinligt, mærke de helt store følelser og overskride egne og andres grænser. Men at det også er helt normalt, helt i orden og at alle deres venner har det fuldstændig på samme måde.
Kampagnekoncept
So Me
Instragram:
– Nyt eksperiment: YouTube-videoer på IG TV og derfra lede kliks direkte til DRTV
– Akavets videoindhold på IG TV har alene drevet 175.000 views og trækker stadig.
Instagram stories:
– Akavet IG stories har drevet 12.000 kliks til Akavet på DRTV
YouTube:
– Ny video på YT hvér fredag, som skulle minde børnene om at de skulle klikke sig ind på DRTV for at se Akavet.
– Akavet YT-videoer har samlet givet 80.699 kliks til DRTV
– De sidste 90 dage har videoerne samlet fået 463.371 unikke visninger og 2.585.545 views (ikke alle videoer er med i statistikken)
Nedenfor er en række udvalgte, kreative outputs.

Tv-spot
