Akavet

Løbetid

Lancering/Vedligeholdelse: 27.01.2020 – 01.05.2020

Målgruppe

Ultras første fiktionserie til den ældre del af målgruppen – de 12-14 årige.

Team

Kreativ leder: Kristian Selch
Brandredaktør: Kitt Hofbæk
Designkoncept: Casper Mandrup
SoMe projektleder: Melissa Vardy
YouTube projektleder: Thomas Fuglsang-Madsen
YouTube-cover: Carina Randeris Nielsen
SoMe unikt indhold: Vibeke Kjær Lund & Kristian Selch
Seriebillede: Leise Fonager Godt

Akavet handler om at blive teenager og hvordan kroppen, i denne periode er i konstant fysisk og mental forandring. Denne forandring får de fleste børn til at føle sig usikre, konstant utilstrækkelige, forkerte, og meget alene om det de går igennem, fra første kys, første forelskelse, første fest, første kønsbehåring og første boner i fuld offentlighed.

Med serien vil Ultra vise målgruppen, at det er fuldstændigt umuligt at gå igennem puberteten uden at fejle, opføre sig pinligt, mærke de helt store følelser og overskride egne og andres grænser. Men at det også er helt normalt, helt i orden og at alle deres venner har det fuldstændig på samme måde.

Kampagnekoncept

At understøtte seriens præmis og titel: Akavet. At vise ”Fuck, det er pinligt, men du er ikke alene” Alle lancerings og vedligeholds elementer har taget udgangspunkt i at føle sig fuldstændig ”Akavet” når man som teenager mister kontrollen over sin krop og føler at ingen andre går det samme igennem som en selv. Strategien med kampagnen har været at tale til den ældre del af målgruppen. En målgruppe som Ultra ikke i så stor udstrækning har været i kontakt med før. Derfor har det været vigtigt, at udkomme på tværs af Ultras platforme med et samlet program og indholdsudtryk på alle platforme. Det har været vigtigt at skabe både engagement og dialog omkring seriens tematikker, men også at kampagneelementerne gav lyst til at se serien og lede direkte kliks til DRTV.

Banner

Seriebillede/YouTube-cover

So Me

Instragram:
– Nyt eksperiment: YouTube-videoer på IG TV og derfra lede kliks direkte til DRTV
– Akavets videoindhold på IG TV har alene drevet 175.000 views og trækker stadig.

Instagram stories:
– Akavet IG stories har drevet 12.000 kliks til Akavet på DRTV

YouTube:
– Ny video på YT hvér fredag, som skulle minde børnene om at de skulle klikke sig ind på DRTV for at se Akavet.
– Akavet YT-videoer har samlet givet 80.699 kliks til DRTV
– De sidste 90 dage har videoerne samlet fået 463.371 unikke visninger og 2.585.545 views (ikke alle videoer er med i statistikken)

Nedenfor er en række udvalgte, kreative outputs.

Skuespillerne Sebastian og Kian dyster i, hvem, der bedst forstår svensk. Lige under 2300 likes, 200 bogmærkninger og en fordobling ift. den gennemsnitlige reach. Det er sket over en længere periode, men via en henvisende story er reachen steget markant.
Sådan laver du en fake lort. IGTV og i feed: 16.000+ visninger, fordobling af gennemsnitlig reach. Story: over 400 link-kliks og 2000+ interaktioner.
Story. Mest akavede øjeblik med Simone Wulff. 945 link-swipe-up til YouTube.
Story. Hvad vil du helst? Med Oliver og Nicolai. 446 link-swipe-up til YouTube.
Story. Q&A. Anna og Sarah svarer på brugernes akavede spørgsmål. 674 spørgsmål fra brugerne.
IG-album. Hvem er du fra akavet? Opslag spurgte brugerne hvem de minder mest om. Simpelt greb med billeder og deres navne i en skrifttype, der passer til serien. 2800+ likes og en rækkevide over den gennemsnitlige.
IG-post. Teaseren. Opslag med teasere for serien, som blev postet et par dage før premieren. 3000+ likes, 700+ bogmærkninger, 300 delinger og en reach, der svarer til en fordobling af den gennemsnitlige.
YouTube. Sådan laver du fake bræk. 255.230 visninger 18854 kliks til DRTV 11,8% klik-rate
YouTube. Morten Münster smadrer Ultra-optagelser. 142.626 visninger. 7799 kliks til DRTV 10,8% klik-rate
YouTube. Anna og Sarah svarer på akavede spørgsmål. 138.662 visninger 3900 kliks til DRTV 11,8% klik-rate
YouTube. PINLIGT! Anna får afsløret sine private billeder og beskeder. 133.925 visninger 10% klik-rate
YouTube. Sebastian og Kian svarer på akavede spørgsmål. 119.066 visninger. 9,3% klik-rate
YouTube. Teenage overlevelses guide. Sådan overlever du at skulle skide i skolen. 100.820 visninger. 15,5% klik-rate
YouTube. Teenage overlevelses guide. Sådan overlever du en ufrivillig boner i skolen. 89.109 visninger. 15,4% klik-rate
YouTube. Musikvideo. 'Dig'. 48.910 visninger. 12,7% klik-rate
YouTube. Musikvideo 'Jeg dør'. 38.533 visninger. 13,5% klik-rate

Tv-spot

Play ikon
Video poster