DR_1
Samlet set

Dansk Melodi Grand Prix 2019

Løbetid

10.02.-23.02.2019

Målgruppe

DR1s kernemålgruppe A40-60 og alle DMGP interesserede

Dansk Melodi Grand Prix er en aften, der samler os om en begivenhed, hvor vi lader os rive med af den gode stemning, festen og spændingen. Hvem bliver den næste vinder? Og, hvad vil vi huske DMGP 2019 for? Alle fans har et særligt DMGP minde; et kindkys, et rejehop, en viking? Det er den indsigt kampagnen for 2019 tager afsæt i.

Kampagnekoncept

Kampagneindsigt: Hvad bliver det næste? Glæd dig til en aften, hvor intet er for meget.

Radiospot

I radiospottet høres tidligere og velkendte DMGP numre, som også har til formål at bringe DMGP minder frem hos lytteren. Vi teaser for den store aften, forventningsglæden, og det næste store øjeblik ” hvad bliver det næste?”.
Vi har derudover fået værterne til at speake spottet, så lytterne bliver informeret om, hvem de nye værter er.

Banner

Bannere kørte på dr.dk i ugen op til event

So Me

På SoMe bruger vi grebet En aften, hvor intet er for meget. Vores mål er at skabe engagement og tappe ind i den forventningsglæde, som DMGP fans har op til DMGP.
Den ene af vores SoMe-videoer skildrer en DMGP fan på en almindelig hverdag og på DMGP festdagen. Et greb, som skaber genkendelighed og glæde hos brugerne, der tagger hinanden i opslaget med beskeder som “Det er dig i dag, Gitte”. Herudover producerer vi Gif´s, der med afsæt i ikoniske DMPG øjeblikke tapper ind i genkendelige situationer og følelser, som brugerne også tagger hinanden i.

Tv-spot

Tv-spottet viser ikoniske DMGP øjeblikke og afmelder med “Hvad bliver det næste?”
Herudover introduceres det nye værtspar.

Play ikon
Video poster

Tv-lanceringsspot