Dansk Melodi Grand Prix 2019

Løbetid
10.02.-23.02.2019
Målgruppe
DR1s kernemålgruppe A40-60 og alle DMGP interesserede
Dansk Melodi Grand Prix er en aften, der samler os om en begivenhed, hvor vi lader os rive med af den gode stemning, festen og spændingen. Hvem bliver den næste vinder? Og, hvad vil vi huske DMGP 2019 for? Alle fans har et særligt DMGP minde; et kindkys, et rejehop, en viking? Det er den indsigt kampagnen for 2019 tager afsæt i.
Kampagnekoncept
Radiospot
I radiospottet høres tidligere og velkendte DMGP numre, som også har til formål at bringe DMGP minder frem hos lytteren. Vi teaser for den store aften, forventningsglæden, og det næste store øjeblik ” hvad bliver det næste?”.
Vi har derudover fået værterne til at speake spottet, så lytterne bliver informeret om, hvem de nye værter er.
So Me
På SoMe bruger vi grebet En aften, hvor intet er for meget. Vores mål er at skabe engagement og tappe ind i den forventningsglæde, som DMGP fans har op til DMGP.
Den ene af vores SoMe-videoer skildrer en DMGP fan på en almindelig hverdag og på DMGP festdagen. Et greb, som skaber genkendelighed og glæde hos brugerne, der tagger hinanden i opslaget med beskeder som “Det er dig i dag, Gitte”. Herudover producerer vi Gif´s, der med afsæt i ikoniske DMPG øjeblikke tapper ind i genkendelige situationer og følelser, som brugerne også tagger hinanden i.
Tv-spot
Tv-spottet viser ikoniske DMGP øjeblikke og afmelder med “Hvad bliver det næste?”
Herudover introduceres det nye værtspar.
