DR LYD lanceringskampagne

Løbetid

D. 9 februar – d. 1 marts 2021

Målgruppe

De digitale lyttere primært i alderen 15-46 år.

Team

Brandredaktør: Karin Vang Rasmussen
Kreativ leder: Cecilia Flagstad
Kreativ sparring: Rune Hedeman
Produktion: Blonde Media
Produktionskoordinator: Amalie Maké
SoMe redaktør: Grazielle Aaholm og Emil Rostrup Hansen
Radio producer: Emil Germod
Banner og unikt SoMe-indhold: Casper Mandrup Broström

……. og et hav af flere gode kollegaer i Branding & Brugerrelationer.

Der har været ”hovedrengøring” i DR’s radio-app. Resultatet er blevet en mere brugervenlig app med et langt bredere indhold og ikke mindst et spritnyt navn. Udover stærke kanalbrands tilbyder DR LYD en bred vifte af både unikke DR Lyd podcast men også kanalspecifikke. Med andre ord; DR LYD åbner dørene op til en verden fuld af dansk indhold i høj kvalitet valgt ud til lige præcis dine ører.
Vi har ambitiøse mål om at øge kendskabet samt brug på egen platform, og denne lanceringskampagne har derfor fokus på netop de 2 målsætninger. Da kampagnen gik igang var kendskabet tæt på 0% og brug på egen platform lå på ca. 17% i 4. kvartal 2020. Ved kampagneslut er kendskabet flyttet til 13% og brugen til 26%.

Kampagnekoncept

Vi målretter vores kampagnebudskaber til det, de respektive platforme er bedst til at levere på. Nogle hjælper med at øge kendskab, og andre er mere taktiske med opfordring til download af app'en. De fleste radiospot sætter stemning indenfor bestemte temaer, men der er også et mere forklarende spot, som opfordrer til at hente DR LYD til sin telefon. TV spottet introducerer et nyt univers/verden for DR LYD. Banneret har et taktisk budskab om at downloade app'en for at få adgang til en masse unikt og velproduceret indhold. De sociale medier er både med til at introducere vores nye højhus-univers. Uanset hvilken platform vi kommunikerer på, så er afmeldingen at man kan gå på opdagelse i DR LYD.

Radiospot

Der er produceret flere radiospot baseret på temaer, og med en opfordring til at gå på opdagelse i DR LYD. Vi skaber lydbilleder ved at bruge sync’er fra forskellige programmer/podcast.

Banner

Det primære formål med banneret er at sende målgruppen ind på dr.dk/service/drs-apps, hvor man kan downloade DR LYD.

So Me

Videoerne til de sociale medier skal medvirke til øget kendskab. Der er lavet 2 afmeldinger; en generel som siger DR LYD, og en række med specifikke podcast/program afmeldinger, som værter også kan dele til deres følgere.

Hovedfilmen med specifik podcast afmelding
Hovedfilmen med DR LYD afmelding

Tv-spot

TV spottet præsenterer et nyt univers; DR LYD højhuset. Et højhus, hvor alt kan ske, og fantasien har frit spil. Hver etage har sig egen fortælling, som tager udgangspunkt i specifikt indhold. Naturen er eksempelvis flyttet ind på én etage hos “Vildt naturligt” og “Hav & Kamal” er i en barbershop på en anden etage. Efter flere etage-besøg ender turen hos husets vicevært, som gør rent med hovedtelefoner på. Han gør nemlig pligttid til god tid i selskab med sit yndlingsindhold fra DR LYD.

Play ikon
Video poster

DR LYD hovedfilm