DR Panelet

Løbetid

14. juni 2019 – 2. juli 2019

Målgruppe

18-24 årige

Team

Martin Berthelsen (Idé & Koncept, Kreativ ledelse)
Rolf Gammelgaard (Idé & Koncept, Digital Produktion, Landing Page)
Nadia Zinc Schrøder (Idé & Koncept, Planning)
“Magic” Martin Johannes Larsen (Idé & Koncept, Manus, Skuespiller, Story og Film)
Rasmus Wallbridge Pedersen (Manus, Skuespiller)
Anders Damgaard Carlsen (Kamera)
Martin Yam Møller (Tv-spot og Case-film)
Christian Birch Andersson (Bannerproduktion)
Frederik Ludwigs (Radiospot)

Case-film

 

Opgaven: Rekrutter 18-24 årige og skab Danmarks største spørgeskema-panel i den unge målgruppe.

Kampagnekoncept

DR Panelet undersøger hvad danskerene synes om DR's produkter. DR Panelet har - ind til nu - ikke kunnet tiltrække paneldeltagere i målgruppen 18 til 24. Det skulle denne kampagne lave om på. Tilmelding til panelet foregår ved gennemførelse af et spørgeskema tilgængeligt via dr.dk.

Indsigt: Der er få ting som unge mellem 18 og 24 syntes er mere kedeligt end spørgeskemaer. Der er kun en vej frem. Stå ved at produktet er kedeligt - gør en dyd ud af elendigheden! Vores produkt er pissekedeligt - men vigtigt.

Resultatet blev en overvældende tilmelding til DR Panelet og det er nu et af Danmarks største panel af unge mennesker mellem 18 og 24 år.

Kampagneflow

Landing page på dr.dk

16. juni 2019

Film på P3 Facebook-side (DR3 Facebook-side crosspost)

16. juni 2019

Bannere på dr.dk og DRTV (16. juni-2.juli)

16. juni 2019

Radiospot på P3 og P7 (16. juni-2.juli)

16. juni 2019

Tvspot på DR3 (16. juni-2.juli)

16. juni 2019

Instagram story på DR3 Instagram

17. juni 2019

Instagram story på P3 Instagram

19. juni 2019

Kampagne slut

2. juli

So Me

Hoved-Filmen

 

DR’s spørgeskema-ansvarlige hyrer en ungdomskonsulent til at pifte oplevelsen med spørgeskemaer op. Postet på Facebook-siderne P3 og DR3.

 

 

Instagram story

 

Instagram Story formateret som quiz, hvor brugerne vælger a eller b efter hvert spørgsmål, hvorefter pay off vises. Her vises hele story’en som én film med alle spørgsmål og pay off’s. Postet på P3 Instagram og DR3 Instagram.

Tv-spot

 

DR’s spørgeskema-ansvarlige hyrer en ungdomskonsulent til at pifte oplevelsen med spørgeskemaer op. TV-spot indrykket på DR3.

 

 

Radio spot

 

Radiospot indrykket på P3 og P7

Landing page


Kort video af tilmeldingssiden på dr.dk.

 


En af flere video-testimonials fra tilmeldingssiden. Melissa har taget spørgeskemaet og fortæller om sin oplevelse.