DR Panelet

Løbetid
14. juni 2019 – 2. juli 2019
Målgruppe
18-24 årige
Team
Martin Berthelsen (Idé & Koncept, Kreativ ledelse)
Rolf Gammelgaard (Idé & Koncept, Digital Produktion, Landing Page)
Nadia Zinc Schrøder (Idé & Koncept, Planning)
“Magic” Martin Johannes Larsen (Idé & Koncept, Manus, Skuespiller, Story og Film)
Rasmus Wallbridge Pedersen (Manus, Skuespiller)
Anders Damgaard Carlsen (Kamera)
Martin Yam Møller (Tv-spot og Case-film)
Christian Birch Andersson (Bannerproduktion)
Frederik Ludwigs (Radiospot)
Case-film
Opgaven: Rekrutter 18-24 årige og skab Danmarks største spørgeskema-panel i den unge målgruppe.
Kampagnekoncept
DR Panelet undersøger hvad danskerene synes om DR's produkter. DR Panelet har - ind til nu - ikke kunnet tiltrække paneldeltagere i målgruppen 18 til 24. Det skulle denne kampagne lave om på. Tilmelding til panelet foregår ved gennemførelse af et spørgeskema tilgængeligt via dr.dk.
Indsigt: Der er få ting som unge mellem 18 og 24 syntes er mere kedeligt end spørgeskemaer. Der er kun en vej frem. Stå ved at produktet er kedeligt - gør en dyd ud af elendigheden! Vores produkt er pissekedeligt - men vigtigt.
Resultatet blev en overvældende tilmelding til DR Panelet og det er nu et af Danmarks største panel af unge mennesker mellem 18 og 24 år.
Kampagneflow
So Me
Hoved-Filmen
Instagram story
Tv-spot
DR’s spørgeskema-ansvarlige hyrer en ungdomskonsulent til at pifte oplevelsen med spørgeskemaer op. TV-spot indrykket på DR3.
Radio spot
Radiospot indrykket på P3 og P7
Landing page
Kort video af tilmeldingssiden på dr.dk.
En af flere video-testimonials fra tilmeldingssiden. Melissa har taget spørgeskemaet og fortæller om sin oplevelse.