DR_2
Samlet set

DR2 imagekampagne

Team

Kreativt koncept: Tine Kej, Line Windfeldt

Instruktør og kreativ producer: Lasse Farver

Radioproducer: Emil Germod

SoMe-redaktør: Sofie Thorup Mikkelsen

SoMe-producer: Thea Hviid Ødberh

Community manager: Veronika Skotting

Brandredaktør: Lotte Formenti

I februar 2021 lancerede DR2 en imagekampagne, der havde til formål, effektivt, at skærpe DR2s løfte og positionere brandet som den specialiserede destination for de særligt interesserede. Både ud mod markedet som helhed, men ikke mindst for at forstærke differentieringen fra DR1s fællesskabsorienterede profil.

Kampagnekoncept

Kampagnen tog afsæt i en indsigt om den feterede danske hygge. Hyggen som er tryg og rar. Hyggen som ikke kræver, at vi skal forholde os til alt muligt eller udfordre os selv. Hyggen som er varm kakao, familiefilm og hyggesokker. Hyggen som er magelig, kritikforskrækket og plejer. På DR2 hygger vi på en lidt anden måde. På DR2 synes vi fx, at makroøkonomi, socialkonstruktivisme og feminisme er lidt hyggeligt. Og vi er ikke bange for at ødelægge den gode stemning med en spændende diskussion om børnearbejde. DR2 kræver mere af dig. Det kan være svært, skarpt, hårdt og rykker noget i dig. Du kan slå dig på det, blive i tvivl, forundret, udfordret og inspireret. Du kan få kaffen galt i halsen. Det er et kontroversielt ståsted, for vi har jo kollektivt besluttet, at vi elsker hyggen. Men det er et tydeligt differentieret ståsted, der rummer både selvironi og selverkendelse - og derfor giver sympati. Og med et lille glimt i øjet kan man slippe af sted med meget...

Radiospot

So Me

På sociale medier kørte – i tillæg til SoMe-udgaver af tv-spottet – et mere engagerende spor, hvor vi udloddede den smarte og eksklusive “DR2 and chill”-trusse, der giver 100% garanti for at slippe for tilnærmelser, når man hellere vil hygge sig med Debatten eller Deadline. Med andre ord: Det ultimative merchandise for DR2-fans.

Kampagnen gav også anledning til at vise, hvordan community managers også kan varetage en brandingopgave i mødet med brugerne i kommentartrådene.

DR2 and chill
DR2 and chill
Community Management