Dansk Melodi Grand Prix 2018

Løbetid
28.01.- 10.02.2018
Målgruppe
DR1´s kernemålgruppe A40-60. Alle DMGP interesserede.
Det er blevet den tid på året, hvor alle har Dansk Melodi Grand Prix på hjernen. Og, den tid på året, hvor vi alle skal have én sang på hjernen, og helst den danske vindersang. Men, hvad vil det egentlig sige at have en sang på hjernen? Det er det spørgsmål markedsføringskampagnen for DMGP 2018 tog afsæt i.
Kampagnekoncept
Radiospot
I radio-spottet høres en velkendt DMGP sang, som 3 almindelige “europæer” har fået på hjernen. Det samme greb anvendes i tv-spottet.
So Me
På SoMe bruger vi grebet ” Når du har en sang eller DMGP på hjernen”. Formålet er at engagere brugerne og skabe genkendelighed, så brugerne får lyst til at tagge hinanden i de opslag vi poster.




Tv-spot
Tv-spottet anvender en velkendt DMGP sang, som 3 almindelige “europæer” har fået på hjernen
