DR_1
Samlet set

Dansk Melodi Grand Prix 2018

Løbetid

28.01.- 10.02.2018

Målgruppe

DR1´s kernemålgruppe A40-60. Alle DMGP interesserede.

Det er blevet den tid på året, hvor alle har Dansk Melodi Grand Prix på hjernen. Og, den tid på året, hvor vi alle skal have én sang på hjernen, og helst den danske vindersang. Men, hvad vil det egentlig sige at have en sang på hjernen? Det er det spørgsmål markedsføringskampagnen for DMGP 2018 tog afsæt i.

Kampagnekoncept

Kampagneindsigt: Giv hele Europa Danmark på hjernen

Radiospot

I radio-spottet høres en velkendt DMGP sang, som 3 almindelige “europæer” har fået på hjernen. Det samme greb anvendes i tv-spottet.

Banner

Take over-banner på dr.dk på dagen op til + livebudskab under show.

I dagene op til på dr.dk: Lyt og stem-bannere. 140.213 mp3-afspilninger og 23.578 stemmer registreret

So Me

På SoMe bruger vi grebet ” Når du har en sang eller DMGP på hjernen”. Formålet er at engagere brugerne og skabe genkendelighed, så brugerne får lyst til at tagge hinanden i de opslag vi poster.

Advarsel: Det er højsæson for 'sange på hjernen'. ?
Udfordring: Kan du løse denne rebus uden at få en Grand Prix sang på hjernen?
#drgrandprix
Annette Heicks telefon har vist fået Melodi Grand Prix på hjernen...

Tv-spot

Tv-spottet anvender en velkendt DMGP sang, som 3 almindelige “europæer” har fået på hjernen

Play ikon
Video poster

Lanceringsspot