DR_1
Samlet set

Gift ved første blik vendespil

Løbetid

3. oktober til 12. november 2019

Team

Brandredaktør: Camilla Vestergaard Jacobsen
Kreativ leder: Sophie Alexandrine Lindegaard
SoMe projektleder: Marie Evers Pedersen
Influent-strategi: Nadia Zinck Schrøder
Grafiker: Caroline Kjellberg
Animation: Mark Pallisgaard Hansen
Foto: Sarah Brik Jensen
Produktion: DR Tryk

Kampagnekoncept

Programmet Gift ved første blik handler om at matche og finde det helt rigtige par i håbet om at finde kærligheden. Hvilket spil handler også om det? Et vendespil selvfølgelig. Gennem de mange sæsoner af programmet, har dedikerede GVFB-fans heppet, håbet, grædt, grint og forelsket sig sammen med programmets mange par. Tilknytningsforholdet er enormt, og de største fans kender selvfølgelig også hver og én af deltagerne indgående. For at underholde og involvere målgruppen, og ikke mindst skabe en legende tilgang til programmet, der passer ind i dets stil og tone, og ydermere giver programmet et efterliv, kreerede vi dette unikke vendespil for de helt særlige fans. Med 28 brikker og 16 matches, kan man i gode GVFB-venners lag være matchmaker for en dag. Målgruppen er 20-40 årige, der har SoMe-snilde, og som ELSKER at se og engagere sig i Gift ved første blik år efter år.

So Me

For at vinde et fysisk vendespil skulle DR1’s brugere på Instagram deltage i det virtuelle vendespil.
Gennem 5 niveauer; papirbryllup, kobberbryllup, sølvbryllup, guldbryllup og diamantbryllup,
skulle brugerne tage screenshots af de rigtige matches, når de dukkede op. En opgave, der gennem
niveauerne, selvfølgelig blev sværere og sværere. Når man havde alle fem screenshots spot on,
skulle man sende dem til os i en direct message på Instagram, hvortil vi udvalgte 3 heldige vindere
af det eksklusive spil. Herunder ses spillet i den samlede Instagram story:

Reaktioner fra brugere og influenter

Cecilie Kronborg fra Gonzo Media har over 10.000 følgere på Instagram. Og så er hun kæmpe Gift ved første blik-fan. Derfor blev hun meget glad for sit vendespil og den personlige hilsen.

Udover at deltage i konkurrence, sendte Rikke os roser for brugen af Instagram stories.

Anne blev en af de heldige vindere i Instagram-konkurrence. Og vendespillet blev brugt til en julefrokost med hendes Gift ved første blik-glade venner