Hvert år bidrager Ramasjang til den årlige Ulands-indsats. I år var der fokus på Kenya og i samarbejde med Danida, udkom Ramasjang med fiktions serien “Jagten på regnbuens farver.”
I serien er Ramasjang regnbuens farver var ved at forsvinde og uden dem ingen Ramasjang. Derfor sætter Hr. Skæg og Motor Mille sig for at lede efter farverne ude i verden og bringe dem tilbage til Ramasjang regnbuen.
Som led i eksponeringen af serien, lavede vi en aktiverings-kampagne, hvor vi bad alle børnene om at hjælpe til med at finde regnbuens farver. Det betød at markedsføringen af serien, fik en meget relevant krog ind i selve programmerne. Ligeledes blev serien ikke lagt ud til Binge, men løbende i takt med at regnbuen voksede sig større og større af alle de indsendte bruger-videoer. På den måde var der hele tiden noget på spil for børnene, og en grund til at blive ved med at sende regnbuens farver til Ramasjang og se serien.
Seertal på fiktions serien
Og stor succes til både serien og aktiverings-kampagnen.
Serien blev et hit med 212.000 seere til første program.

Seertal på indsendte videoer
Det blev til over 1000 indsendte videoer med børn der havde fundet de 7 farver i regnbuen. Og det blev også et hit at finde sig selv og sin video på DRTV og i trailers på Ramasjang-flow.

Opfordring til at være med
Opfølgnings trailer med indsendte videoer
Indsendte videoer på DRTV/Ramasjang
På DRTV/Ramasjang kunne børnene finde deres video under hver farve.
