DR_3
Samlet set

Noget om Emma

Team

Brandredaktør: Mette Stuhr
Kreativ leder: Casper Mandrup
Kreativ producer: Claus Brondbjerg Erichsen
Radio producer: Emil Germod
SoMe redaktør: Marie Evers Pedersen
Unikt SoMe-indhold: Laura Noes Jørgensen
Seriebillede: Micki Vildershøj
Banner: Casper Mandrup

Der findes masser er ungdomsserier om nyforelskelse og den svære kærlighed. Dernæst kommer, at DR3 er kendt for at tage meget alvorlige emner op, og der er da også både sygdom og død med i denne kærlighedsfortælling. Da DR3 gerne vil udvide brugernes opfattelse af repertoiret, valgte vi i markedsføringen at lægge fokus på seriens øverste og mest relaterbare, tematiske lag: Kæresten, man er lidt træt af og nok burde have slået op med for længst, graviditet og ufrivillig faderrolle samt den nye, spirende kærlighed.  

Men selvom vi sælger serien ind på det umiddelbare plotforløb i seriens 3 første afsnit, så var det vigtigt, at få antydet den underliggende mystik, der er igennem alle afsnit: hvad er det for noget med hende Emma? Og altså dermed får antydet, at der er flere lag i serien, end hvad øjet umiddelbart ser.  

Den del får vi særligt foldet ud i de mange engagerende stykker Original Content (OC) på sociale medier. Se eksempler længere nede på siden

 

Radiospot

Banner

So Me

Post secret – Instagram story

I serien bærer begge hovedkarakterer på en stor hemmelighed.

Vi gik derfor i dialog med målgruppen via Instragram, og gav dem et sted, hvor de kunne lette hjertet og skrive et “brev” med en hemmelighed, som er for tung til at bære alene.

Brugernes svar blev sat op som breve og udgivet som stories. Et kendt greb på DR3s instagram og det blev en stor succes med mange indsendte hemmeligheder. Tryk Play for at se storien.

Der kom rigtig mange svar fra brugerne og her et udpluk af nogle af dem, som vi derudover har ydet community management på. Det viser tydeligt public sevice-værdien af sådanne stories:

En udfordring ved ny fiktion med ukendte skuespillere er fraværet af kendte ansigter. Det stiller højere krav til at lære karaktererne at kende. Gennem 2 stories introducerer vi karaktererne for brugerne via programklip og opfordrer dem til at tage stilling til, hvem af typerne de selv ligner mest.
IG story - Hvem er du: William eller Emma?
Til sidst i serien mister hovedpersonen sin store kærlighed. Vi tappede ind i en trend fra TikTok, hvor brugere mindes afdøde ved at genskaber billeder med en de har mistet, til sangen 'Sleeping At Last'. Vi fik derfor seriens hovedperson til at indspille øjeblikke fra serien, men hvor han nu var alene i scenen. Først viste vi selve klippet med Vitus og Emma, og derefter et klip med Vitus, som genskaber øjeblikket - alene.
SoMe teaser
Programklip
Programklip
Programklip
SoMe trailer der blev publiceret den dag alle afsnit var tilgængelige på DRTV

Tv-spot

Play ikon
Video poster

Teaser - 'Kommer snart på DRTV'

Play ikon
Video poster

Trailer - 'Nu på DRTV'

Play ikon
Video poster

Generel trailer på hele serien