
Nul stjerner

Løbetid
Lanceringsperiode: 18.06.2019 – 08.07.2019
Vedligeholdelse: Afsnit 2-3
Målgruppe
Kommunikationsmålgruppe 30-50 årige, med et ønske om at gå yngre og bredere end DR2s kernemålgruppe.
Team
Kreativ leder: Martin Berthelsen
Trailerproducer: Michael Schwanenflügel
SoMe-team: Sofie Thorup Mikkelsen, Oskar Laug Jensen og Amanda Hold Schultz
Radioproducer: Peter Henningsen
Digital bannerproducer: Casper Mandrup Broström
Brandredaktør: Lotte Formenti
Kunde: DR Medier (Peter Gren)
”Nul stjerner” er et anderledes rejseprogram, hvor de to eventyrere Jan Elhøj og Morten Kirckhoff opsøger rejsedestinationer, der har 0 stjerner på Tripadvisor for at efterprøve tesen om, at der bag de dårligste anmeldelser gemmer sig de største oplevelser – hvis man rejser med et åbent sind. Over fem underholdende og tankevækkende programmer besøger duoen Albanien, Georgien, Moldova, Ukraine og Kairo – altid i øjenhøjde med lokalbefolkningen og opsøgende på alt det, der er anderledes end derhjemme.
Kampagnekoncept
Kampagneflow
Radiospot
Kampagnens første radiospot blev brugt til at etablere konceptet og vække nysgerrighed, mens det andet spot – der gik live efter første afsnit – tog et spadestik dybere med elementer fra “manifestet” mhp. at demonstrere den drivende motivation og indignation bag konceptet.
So Me
SoMe-kampagnen bestod af en række forskelligartet indhold til Facebook og Instagram:
Jan og Mortens rejsemanifest om danskernes rejsevaner
Konkurrencer, hvor vi udloddede Jan og Mortens nulstjernede souvenirs
De bedste programklip fra hvert afsnit
Sammenklip af værternes bedste reaktioner
Jan og Mortens bedste tips til at rejse på nulstjernede ferier
Instagram-story der følger Jan og Mortens rejse rundt på kortet i Georgien
Samlet antal publicerede posts (inkl. stories): 29
Samlet rækkevidde: 2,18 millioner
Samlet engagement 164k
Samlet antal videovisninger 813k
Nedenfor ses et udvalg af indholdet:
Tv-spot

Nul stjerner - spot 1

Nul stjerner - spot 2

